dinsdag 15 december 2015

Wat neem je mee naar opname?

De maandag voor mijn gesprek met Vincent ging ik even heen en weer naar mijn kamer om wat spullen op te halen. Ik verbleef al een tijdje bij mijn moeder maar ik had daar niet alles wat ik nodig had. Toen ik er toch was, besloot ik maar meteen alles in te pakken wat ik nodig dacht te hebben voor mijn opname. Vincent had gezegd dat het snel kon gaan als ik goedgekeurd werd, en het leek me niet fijn om mijn laatste vrije uurtjes te moeten besteden aan inpakken en ophalen. Achteraf was ik heel blij dat ik al voorbereid was, dus ik kan het iedereen aanraden.

Normaal ben ik heel goed met inpakken. Als ik op reis ga, maak ik een keurige lijst met afvinkvakjes en weet ik precies wat ik moet meenemen. Maar terwijl ik als een kip zonder kop door mijn kamer liep om alles bij elkaar te zoeken, besefte ik dat ik helemaal niet wist wat ik hier nodig had. Kleding, mijn tandenborstel, zover kwam ik nog wel. Maar wat is er nog meer belangrijk?


Inmiddels ben ik hier een paar dagen en blijk ik goed ingepakt te hebben: er is uiteindelijk maar weinig dat ik mis. Tijdens het inpakken vroeg ik ook op Twitter om tips en die kreeg ik ook. Maar ik had het best fijn gevonden om ergens een soort voorbeeldlijst te vinden van wat je het beste wel en niet mee kunt nemen. Daarom heb ik besloten om met jullie mijn inpaklijstje te delen. Het is natuurlijk persoonlijk, maar hiermee krijg je een globaal beeld van aan wat voor soort dingen je allemaal moet denken.

Kleding
- 4 T-shirts
- 3 mouwloze tops
- 3 truitjes met lange mouwen
- 4 vesten
- 1 goede spijkerbroek
- 1 makkelijk zittende spijkerbroek
- 1 joggingbroek/broek van loszittende stof
- 15 onderbroeken
- 20 paar sokken
- een pyjama
- je jas
- een sjaal
- een paar laarsjes
- een paar gympen
- slippers voor de douche
- sloffen
- eventueel sportieve kleding

Linnengoed
- 4 handdoeken
- 4 washandjes
- schoon beddengoed
- je eigen kussen als je dat wilt
NB: in veel klinieken worden dit soort dingen aangeboden. Het is goed om dat na te vragen voor je opgenomen wordt.

Toiletspullen
- tandenborstel
- tandpasta
- kam-/haarborstel
- eventuele medicatie (ik heb speciale menstruatiepijnstillers en Rennies)
- haarverzorgingsdingen als gel, haarlak, elastiekjes
- scheerspullen (als je dat veilig kunt houden)
Optioneel voor de meisjes: make-up en -remover, voldoende menstruatieartikelen, denk bijvoorbeeld ook aan de pil als je die slikt

Jezelf bezig houden
- boeken
- een dagboek
- twee kleurboekjes
- potloden en stiften
- mijn iPod
- mijn laptop
- een stok kaarten
- mijn breiwerk
- mijn agenda

Allerlei
- dingen om je kamer op te vrolijken
- alle opladers die je nodig hebt
- portemonnee met legitimatie en verzekeringspas
- een losse tas voor als je even naar buiten gaat
- een plaid
- theezakjes en een goede mok (ik heb ondervonden dat dat niet zo vanzelfsprekend aanwezig is)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten